Followers

Friday, September 4, 2009

3rd day

hari ni sebab aku masih tidak mempunyai laptop lagi, maka aku tiada kerja yang amat..aku termenung..dalam selimut.takleh tidooo~~ sebab masa tido aku da berubah..dari pukul 9pm ke 3am.huu..

tiba2 aku terfikir peti ais kami mempunyai masalah-terlalu banyak ais. aku dengan tiada kerja nye membaring kan fridge tersebut lalu aku tuang air panas ke atas ais tersebut..yeaahh~ ia membenihkan hasil. maka aku semakin excited menuang kan air panas.aku lakukan perkara ni senyap2 je..tak lama kemudian syaz menolong aku wat kerja laksana pelajar Skim Pelajar Cemerlang.tidak lama kemudian. aku menyedari banyak air atas lantai.alamak!! rupanya air keluar ikut belakang~

ak tak pikir panjang.aku terus ajak syaz angkat fridge tersebut ke suatu tempat.apakah ia? ia adalah bathroom...kami letak fridge tu dalam bathtub.yeaayy..masa tu aku memikir kan mawu memandi kan fridge tersebut dengan shower air panas.kami keluar ke depan balik utk mengelap baki air yang ada.byk gile la..tibe2 roommate kami yang bukan dari Malaysia keluar dan bertanya "what happen?". aku tak tawu nak citer ape and said " lemme show you something. it will explain much." lantas aku tunjukkan dia fridge kami yang ada dalam bathtub. die tibe2 terdiam dan hanya memandang. muka die sedih dow time tu..ak pn tak pasti apsal.lama pastu die kata."if the fridge broke down we have to pay for it, do you know that?" i tried to convince him with my confident answer "yeah, i know that. you don't have to worry about that."

lama dia memerhatikan kami mengelap lantai..tak lama lepas tu die masuk bilik dan main guitar. die nyanyi lagu Always by Bon Jovi. cam sedih gile..haha.kemudian kami meletakkan fridge itu seperti keadaan asal.nasib baik la fridge tu tak rosak.hehe..tapi pastu die pun start main sama. pukul ais pakai kasut la ape la.tapi semua tak berjaya.akhirnya kami berhenti main peti ais..takpe la..sebab esok tu aku dapat laptop dan ini la kerja ku sekarang..tak main peti ais da..hehe..

3 comments: