Followers

Wednesday, October 7, 2009

ini...


sementara menunggu waktu subuh yang bakal masuk sebentar lagi, kepingin aku utk mencoret sesuatu setelah berkurun tidak aku menulis. pada asalnya mahu aku buat sesuatu yang berilmiah (dan boring) tapi tak jadi. roommates gue sedang working on their work. so i have nothing to do after i tried everything. i ate, i starred at monitor and at last...i'm writing something. this time, this post has something to do with the following picture.SEJARAH GAMBAR

gambar yang cukup bersejarah ini menempatkan dirinya dalam catatan sejarah yahoo messenger 10 BETA aku apabila ia telah di request oleh seorang bakal doktor. ingat soh lukis ape. alih2 tahi jugak la die soh lukis..takpe la.aku turuti segala kehendaknya dalam keadaan ghairah melukis. jadi aku yang sepatutnya pada masa itu study Mechanics of Solid terstudy Fluids of Taik la pulak kan.

SENI 1

sejak dari aku kecik lagi aku seorang yang amat suka melukis. itu adalah ciri pertama yang orang akan ingat ada padaku semasa aku kecik. semasa aku berumur 8 tahun, aku telah berjaya melukis self potrait dengan bantuan cermin muka.sifat aku bercakap semasa melukis dan diam semasa berada di khalayak ramai telah menimbulkan persoalan kepada ramai orang.tapi hal itu tak jadi masalah apabila aku berjaya menempatkan diriku sebagai naib johan peringkat negeri dan seterusnya number bape tah kebangsaan.(fuh~puji diri sendiri). pendidikan seni juga yang telah menjadikan aku satu2 nya calon yg mendapat **# semasa $&%.

SENI 2

seni ni satu benda yang abstract. abstract bukan hodoh ye.byk orang cakap camni.tahpape je.sekurang-kurangnya ia memerlukan bakat, kesabaran, imaginasi dan pengetahuan sebelum menghasilkan satu-satu karya.takde satu benda dari benda di atas memang tak jadi la.akan tetapi sejauh mana la bakat seni di Malaysia boleh dijadikan sandaran utama kehidupan seseorang. berapa ramai yang sangat berbakat melukis sehingga mengangkat nama mereka. ada la jugak cam Lat, Rashid Chelsea, dan sape2 lagi tah.sikit je.akan tetapi, sekiranya anda seorang yang professional dan anda mempunyai seciput bakat seni maka anda akan menjadi seseorang yang boleh kata istimewa la pada at least seorang interviewer anda.seninya seni ini, ia mampu membuat orang terpegun.lebih-lebih lagi masa anda sedang working on it.walaupun kadang-kadang terasa annoyed oleh mereka ini, tetapi ok jugak la.

SENI 3

seni part tiga ini akan membincangkan tentang seni lukisan kat gambar tadi tuh.aku akan sedaya upaya utk meneliti setiap inci lukisan yang penuh makna ini. asalnya mahu melukis tahi biasa. akan tetapi, atas sebab requirement aku kena tukar sket. tahi yang dilukis mestilah tahi yang keras hasil dari sembelit yang lama.maka pemilihan warna adalah penting kerana semasa anda melukis di YM, bilangan warna adalah terhad.maka hasil timpalan beberapa jenis teknik, maka imej tahi keras utama berjaya dihasilkan. bagi menambah kesakitan, ia perlu keluar dalam kuantiti yang banyak tetapi agak kecil. maka terhasil lah tahi keras tambahan yang ditempatkan dekat dengan tahi utama. lebih menyeksakan apabila tahi itu keluar dalam saiz dan kekerasan sama cam kerikil.maka tahi kerikil itu pun muncul. lebih kecil lebih menyeksakan - selari dengan pepatah kecil-kecil cili padi.

mari kita pergi ke watak seterusnya dalam lukisan ini.rumput kering.sebenarnya ini adalah cubaan utk menonjolkan kekeringan persekitaran.setting gambar ini adalah semasa di gurun.betapa menyeksakan la sembelit di tengah gurun.kering dan tiada air.haa..jgn main, walaupun tanpa cuaca panas cam gurun, ada juga pembersihan dilakukan tanpa air.hehe..takmo citer lebih la pasal ni.

nikmatnya bila selesai menyahtinjakan penyeksaan itu.ia umpama seksaan yang berakhir.itulah salji gambarkan.bayangkan di tengah-tengah kekeringan dan kekerasan itu, pastinya anda memikirkan mengenai sesuatu yang mampu melembut dan membasahkan ia..dan benda itulah AIR.

SENI 4

makan la byk fiber - ia bukan rumput kering.minum la banyak air - korang ingat susah ke nak minum air?bukan nye salji pun. maka dengan pemandangan close up terhadap tahi utama yang sepatutnya menjadi tempat snowman, tajuk gambar ini adalah TAHI KERAS AKIBAT SEMBELIT DI TENGAH GURUN YANG KERING DAN PANAS.

p/s : mesti ada orang kata aku tak senonoh kan.biarla.cam korang tak berak je.

6 comments:

  1. ish2..ahbe suke sangat cerite pasal diri sendiri kat public..xsegan ke kat orang...

    ReplyDelete
  2. maksud ko yang menang pertandingan tu ke..segan gak la..tp ak kan seorang yang baik bile aku dedicate kan satu post utk menceritakan perihal engkau..siap ada seni2 nye lagi..

    ReplyDelete
  3. ni penipuan dowh..
    ni bukan soft copy
    ko da edit nih..
    asal tibe taik tuh da berkilau2 spt rambut dipakai gel?

    ReplyDelete
  4. oi..mana ada la..tu la original taik..ko cek balik..

    ReplyDelete
  5. ooo..nanti aku nk request tahi cirit lak.

    ReplyDelete