Followers

Tuesday, May 19, 2009

buah tangan summer..

sebenarnya kan..aku ingat nak la bawak result yang best sket utk balik ni..so that tidak la aku malu pada keluarga, malu pada siapa2 saje yang bakal bertanya nanti..tapi apakan daya.ini saje aku mampu dapat..aih.tapi alhamdulillah xla teruk sangat.cuma xmencapai target.ada hikmah sebaliknya.kalau tidak, mesti aku akan jadi benda lain pulak.mungkin takbur dan riak bakal bertakhta di hati..siapa tahu kan?

begini la rupanya lebih kurang aku punye student web tu..memaparkan result aku..antara subjek yang telah aku ambil adalah

Engineering Experience (subjek pass fail)
Chem Lab II
Engineering Design II
Physic II : Electricity and Magnetism
Microeconomics
General Chem II
Calc II
Macroeconomics

semuanya 19 credit hours.aduhai..tapi ini bukan la nak cerita apa.tapi lumrah seorang manusia yang selalu lalai dan leka.tahun lepas, aku dapat result yang ngok ngek juga..sedihnya aku bukan main lagi..aku jalan sorang2 kat tepi Hudson River tu. dalam sejuk cuaca aku mengenang result aku.lama aku termenung sorang - sorang. time tu fikirlah parents, family, kawan-kawan, MARA..macam2 lagi la..maaf lah..aku tidak dapat apa yang aku dan semua orang mahukan.


hudson river

lama juga aku termenung mengadap Manhattan tu. aku sangat menyesal...tapi sesal itu tidak ke mana pun..sem lepas tu aku main - main lagi.entah la.manusia tidak pernah insaf.mengapa?bila agaknya manusia mahu insaf?aku kata nak belajar molek-molek (ore kelate oyak gitu).

shall i wait for real disaster that make me realize how big the world is?wake up brother! you are mechanical engineering student. one of the toughest field to study. have you figured that out? oh man u don't. u haven't. 

all these insane stuffs are all around me. have i ever wondered what they (my parents) are thinking? 

i don't know..maybe someday..somehow i will save my own life. don't know how, don't know when. ya know what, i had plenty of precious time to study; in which i could utilize all my time to smartly study. i would not risk my brain, stressing it out just to cramp the shit out to absorb the material for whole semester.spending all night long to understand word by word, phrase by phrase.damn man..it's not gonna be like that.it doesn't work that way. so my man, this is what we called blogging.yeah..i'm blogging now..expressing my feeling on net without knowing what the hell i am thinking. all right. i'm gonna push that little button over here and within seconds, post published.yeah..i'm gonna do that..

No comments:

Post a Comment