Followers

Wednesday, May 20, 2009

diriku..

pada suatu hari...semasa majlis kesyukuran untuk 20 orang pelajar senior yang merangkumi separuh populasi Malaysian Stevens yang bakal graduate diadakan di 6th and Adams. aku mahu mengenakan baju melayu hitam yang ditempah khas di Malaysia semasa sebelum fly.semasa memakainya..aku terkejut babas..wargh~ apsal besar gile neh~

xpe..mungkin tukang jahit tu salah ukur kot..xkisah la..walaupun masa before ni aku pernah pakai baju ni.ok je aku pakai dulu.xpe la.salah kot.nanti2 boleh tgk lagi.aku tukar kepada satu baju yang aku beli dahulu.agak besar tapi x la sebesar baju yang ditempah..

beberapa hari yang lepas, aku tidak puas hati kerana sudah sangat banyak baju aku yang menampak kan perubahan size.blazer aku makin pjg.seluar makin besar.baju melayu makin besar.tshirt semakin longgar.apa masalahnya ni.aku ambil kembali baju melayu hitam yang aku mahu paai mula2 tu.sungguh..macam baju kelawar mak orang.aku xpaham.nak sedapkan hati aku salah kan tukang jahit bertaraf proffesional merangkap kawan bapaku yang selalu menjahit baju orang terpenting dalam sebuah negeri ini.aku capai baju yang ditempah darinya semasa aku form 5.

terasa nak pitam tapi besar jugak....apsal ni...semasa itu, aku mengukur beratku..123Lb..bersamaan 55kg. apa masalah aku?masa aku form 5 pn berat aku masih 49kg.

dua hari lepas, aku mengukur beratku.122.9Lb..uh..penurunan..aku gembira.haha.gembira dalam risau.semalam, aku mengukur beratku.116.4Lb.wooooowww~~ apekah yang sedang berlaku ni..mesin itu rosak kah? 116.4 Lb lebih kurang 52kg.

logic akal.bagaimana aku boleh kurang 7Lb dlm masa sehari.tapi dlu pun aku pernah wat 7kg sehari..xla heran mana..tapi yang sgt pelikne bagaimana aku sekarang yang lebih berat dari masa aku form 5 tu, mendapati baju form 5 gila punye besar tahap baju kelawar.sedangkan aku form 5 kecik je orangnya.tuan tuan dan puan puan. apa yang berlaku pada saya?saya perlu kan penjelasan secara biologically dan medically.

Muhammad Redzuan Khairun melaporkan dari Davis 428, NJ 07030 pada 6.43am 05.20.2009.perlu diingatkan hak cipta adalah terpelihara. =))

p/s : aku perasan blog aku semakin keanak-anakan

5 comments:

  1. iwe,
    knape lm bat kau bgtau kewujudan blog ni?
    bleh aku muhasabah diri aku..
    erm
    kau kat sana study la betul2 k..
    aku kat sini dah makin teruk iwe..
    aku rosak..
    aku hanyut..
    entahlah
    nanti bila kau jumpa aku,
    aku rasa kau takkan kenal aku
    sebab aku da x mcm dulu..

    so iwe,
    aku hrpkan agar kau mampu untuk goncang dunia ni!!

    ReplyDelete
  2. aku dah ringan sgt la..aku plak tergoncang..haha

    ReplyDelete
  3. identifying something unidentified is harder than justifying the E=mc2 equation
    [bg ko senang la kot tapi tok ak yg xamek fizik it do sounds sooo siput]

    ReplyDelete