Followers

Thursday, May 21, 2009

La Tahzan~

dikala aku duduk termenung berseorang, hanya zahirku sahaja yang diam terpaku.hati dan akal ini merawang jauh entah ke mana.pelbagai perkara dalam satu masa.benar.pelbagai.satu sahaja neuron yang bersinapsis mempunyai kebolehan seperti pentium 4.ape lagi kita punye berbilion neuron sel.bukan sel neuron yang menjadi topik perbincangan kali ini.akan tetapi satu perasaan yang sangat berkait rapat dengan hati, akal, dan fizikal.

perasaan sedih.perasaan lain pun berkait rapat dengan fizikal, akal, dan hati; akan tetapi bondingnya tidak la sehebat perasaan yang satu ini.sekali rasa sedih.80 otot muka digunakan utk melakar rasa ini.cramp pale otak memikirkan masalah dan penyelesaian.gelora dihati tak usah dicerita.

akan tetapi bila aku merasa sedih.aku katakan pada diriku, La Tahzan. janganlah engkau bersedih.mana mungkin aku tidak bersedih dengan apa yang berlaku. maksudnya, andai kata aku diuji dengan sesuatu, mustahil la kalau aku tidak marah atau bersedih.on that split moment, mmg ye benar aku marah. akan tetapi aku kawal perasaan itu.manakan tidak, kerana HIDUP INI ADALAH UJIAN, maka aku harus tabah menghadapinya.

indahnya hidup dengan bersandar pada sesuatu yang kekal.apa sahaja diadukan padanya asalkan kita PERCAYA pada-Nya. kita berAMAL DENGAN ILMU.tersenyum seorang aku. sesungguhnya Dia lebih memahami siapa yang dicipta kerana Dia adalah pencipta.

andai ada suatu kesedihan menimpamu, senyumlah.sesungguhnya itu tandanya Dia menyayangimu.jangan pernah berlebih-lebihan menyalahkan keadaan kerana hal yang demikian pasti akan membawa kepada kamu menyalahkan sang pencipta.beringatlah

sengaja aku biarkan post kali ini tidak dihurai lanjut kerana post yang mendatang akan membincangkan apa yang aku boleh katakan dengan beberapa frasa yang sengaja di capitalize kan. =)

4 comments: