Followers

Sunday, June 14, 2009

cuti-cuti amerika..



RABU
aku memandu utk ratusan kilometer..sungguh penat cam tahi.aku puas la mengejar waktu zuhur kerana ingatkan hari itu adalah hari jumaat.nak semayang jumaat la katakan.tapi malu sendiri bila mengetahui bahawa hari itu adalah hari rabu..tiada apa2 yang dilakukan pada hari itu selain dari merehatkan diri sendiri.

KHAMIS
hari ni pergi ke negeri jiran.melawat saudara mara atuk aku yang dari siam itu.walaupun aku tak berapa nak paham apa mereka katakan tapi angguk kan aje la.rumah kat sana lawa2.mak aku kata, dah takde da fashion bumbung macam tu pada hari ini.maka aku mengambil keputusan untuk mengambil gambar.mak aku suruh ambil gambar rabung tapi aku tak tahu rabung itu ape.tanya pada ayah, jawapannya sungguh teknikal beserta nama2 bahagian bumbung lain yang aku tak pernah nak kisah..ini gambar bumbung tersebut.

setelah beberapa rumah telah dilawati, kami pergi ke pantai~ haha..disana aku berjumpa dengan satay ikan yang telah berkurun aku cari.sedap woo..lama gila aku cari benda tu.murah pulak tu kat sana.sementara adik2 aku main layang, aku menikmati keenakan satay ikan.datang pulak lepas tu udang dan sotong fresh punya.memang pantai la weyh~ satu yang sangat best disini! kalo kat negeri2 lain,pergi ke pantai yang sesak, time maghrib pun masih sesak.tapi kat sini sungguh berbeza.masa aku pergi mula2 memang sesak.cari parking pun payah.lepak punya lepak masa maghrib tiba2 ramai2 beransur pulang.time azan pantai tu da kosong.saje je aku lepak sampai azan nak tengok suasana pantai tu masa maghrib.maka cerita orang ramai yang selama ini aku dengar memang benar.memang menakjubkan.
JUMAAT
hari ini ada solat jumaat.cam biasa la khutbah die.mana2 pun sama je.aku pun dengar tak dengar je la..bese le..khutbah teks katakan.aku berpeluh2 la dalam masjid kampung ngan pakai baju melayu.da la fenomena ape entah panas takleh blah punya.petang itu~kami ke pantai lagi.sungguh seronok tapi takde satay ikan.kat sini tempat die mahal.tak cam kat negeri sebelah tu.kurang rasuah kot.hehe.tapi nak dijadikan cerita, kami tak makan di kedai kerana kesesakan jalan raya yang sangat aku benci.masa aku msg seorang teman,katanya rumah dia ada kenduri kesyukuran.kami dijemput untuk makan~ haha..laksana orang lapar dijamu makanan, aku on aje.lepas maghrib kami sampai ke rumah teman tersebut.terima kasih wahai irda kerana sudi menjemput~

SABTU
hari ni takde solat sabtu.kami pergi ke air terjun pulak~ tapi kat sini ada satay ikan jugak.melantak lagi satay ikan.sangat sedap.favourite time kecik2 dulu neh.sangat enjoy main air terjun kat sini.adik aku berubah menjadi anak tarzan, anak ikan serta anak penyu.tak terkata ngn words la bestnya.tgk sendiri la.
tapi time balik nak beli satay ikan lagi dah takde...

AHAD
kebalikan ke rumah..sungguh aku benci sistem jalan raya malaysia..memang patut pun ramai mampus.pemandu tak bersalah.

2 comments:

  1. wahaha..same2..tekezut badak gk ak ble tau ko da ad kt Malaysia apetah lagi KT. kekeke~

    ReplyDelete